فوم بتن سبک سازان آذربایجان

فوم بتن سبک سازان آذربایجان

اجرای کفسازی با فوم بتن (بتن سبک گازی یا اسفنجی)
فوم بتن سبک سازان آذربایجان

فوم بتن سبک سازان آذربایجان

اجرای کفسازی با فوم بتن (بتن سبک گازی یا اسفنجی)

خصوصیات و مزایای فوم‌ بتن در کفسازی ساختمان



اجرای سریع:

اجرای پوکه برای هر اکیپ سه تا پنج نفری حدود 100 مترمربع در روز و اجرای فوم‌بتن بالای 400 مترمربع در روز انجام می‌شود.


وزن سبک:

وزن هر متر مکعب از ترکیب پوکه، ماسه و سیمان، بسته به میزان ماسه و سیمان مخلوط شده، بیش از 1200 کیلوگرم است در حالیکه وزن هر مترمکعب فوم‌بتن بین 300 تا 350 کیلوگرم است.

  

بعلت سبکی وزن، فوم بتن تا زمانیکه خیس نشود روی آب شناور می ماند.

وزن مخصوص بتن سبک کمتر از یک سوم وزن مخصوص آب است.


 اقتصادی و ارزان بودن:

در شرایط استاندارد هزینه اجرای فوم‌بتن حدود  30 درصد کمتر از بتن پوکه می‌باشد.


پوشش همگن:

اختلاط پوکه و ماسه و سیمان کاملا یکدست نبوده و پوکه‌هایی که به سیمان آغشته نشوند لغزیده و در کف، فضاهای خالی ایجاد می‌کنند در حالیکه فوم‌بتن مخلوطی کاملا یکنواخت بوده و سطحی صاف و یکدست ایجاد می کند.


جلوگیری از لانه‌گزینی حشرات:

به علت همگن و یکپارچه بودن فوم‌بتن و روانی بتن تولید شده در مرحله اجرا، کلیه درزها و سوراخهای موجود از بین رفته و فضای لانه گزینی حشرات از بین می‌رود.


مقاومت عالی در برابر آتش:

به دلیل خواص ویژه، فوم‌بتن در دمای 1200 درجه سانتی‌گراد به مدت 8ساعت در مقابل آتش مقاومت کرده و غیرقابل احتراق می‌ باشد.


عایق عالی حرارتی:

ضریب انتقال حرارتی فوم‌بتن 5/0 و بتن معمولی 5 وات بر متر درجه کلوین می‌باشد و به همین دلیل عایق عالی جهت کف ساختمان و تاسیات عبوری از کف بوده و با جلوگیری از تبادل حرارتی با محیط باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌گردد.


عایق صوتی:

فوم‌بتن به علت تخلخل و وزن کم عایق صوتی بین طبقات بوده و از انتقال صدا بین طبقات جلوگیری می‌کند.


کاهش بار مرده:

با استفاده از فوم‌بتن وزن سقف تا 4 برابر سبکتر شده و بار مرده وارد بر فونداسیون کاهش می‌یابد که در نتیجه تاثیر زلزله بر ساختمان کمتر شده و در صورت محاسبات فنی قبل از اجرا، هزینه مصالح و اجرای فوندانسیون نیز کاهش می‌یابد.


کاهش ضایعات مواد اولیه:

بخاطر متمرکز بودن تولید و ارسال بتن در محل پروژه و اختلاط و آماده سازی  فوم‌بتن به وسیله دستگاه و انتقال مواد توسط پمپ و شیلنگ به طبقات، تقریبا ضایعات مواد اولیه صفر می‌گردد.


عدم خسارت به تاسیسات:

حمل پوکه با چرخ دستی و رفت و آمد کارگران کف‌ساز حین اجرا و نیز لغزش دانه های پوکه و لوله های تاسیساتی روی هم، حین و بعد از اجرا، اغلب باعث ایجاد آسیب در تاسیسات می‌شود که این امر بخاطر احاطه کامل تاسیسات کف توسط بتن مایع و روان، در فوم‌بتن تقریبا به صفر می‌رسد.


عدم نیاز یه ماهیچه‌کشی:

در روش‌های سنتی برای جلوگیری از آسیب تاسیسات بایستی بر روی تاسیسات ماهیچه‌کشی گردد که در روش فوم‌بتن این نیاز مرتفع گردیده و ماهیچه‌کشی حذف می‌گردد.


صرفه جویی در هزینه‌های جانبی:

با بالا رفتن سرعت اجرای کار و کاهش نیروی انسانی، شاهد کاهش هزینه‌های حمل و نقل، کارگران و تدارکات نسبت به روش سنتی خواهیم بود که با بالا رفتن مقیاس پروژه بر اهمیت این موضوع افزوده می‌گردد.


قابلیت اجرای انواع متنوع پوشش روی فوم‌بتن:

هرگونه نازک‌کاری بر روی بتن سبک قابل اجرا بوده و ضمناً چسبندگی قابل توجهی با سیمان و گچ دارد و به راحتی می‌توان بر روی آن پارکت نصب کرد.


شرکت سبک سازان آذربایجان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.