فوم بتن سبک سازان آذربایجان

فوم بتن سبک سازان آذربایجان

اجرای کفسازی با فوم بتن (بتن سبک گازی یا اسفنجی)
فوم بتن سبک سازان آذربایجان

فوم بتن سبک سازان آذربایجان

اجرای کفسازی با فوم بتن (بتن سبک گازی یا اسفنجی)

کاربردهای بتن سبک گازی ( فوم بتن)



فوم بتن - کاربردهای بتن سبک گازی


 

در حال حاضر بهترین مهندسان و معماران ساختمان دنیا با استفاده از بتن سبک گازی (فون بتن) اقدام به سبک کردن وزن بنا بصورت مستقیم (‌به دلیل سبکی این نوع بتن) و غیر مستقیم از محل کاهش وزن سازه های مسلح کننده بتن (با کاهش وزن ساختمان سازهای مسلح کمتری استفاده می شود) نموده اند و با توجه به موارد فوق و در کنار آن صرفه‌جویی غیر مستقیم در مصرف انرژی (با توجه به خواص فیزیکی این نوع بتن یعنی عایق بودن مقابل گرما و سرما) از لحاظ اقتصادی گام‌های بلند و مهمی برای کاهش هزینه ها در بخش ساختمان برداشته‌اند.

بیشترین کاربرد فوم بتن در ساخت بلوک سبک سقفی و دیواری و نیز کفسازی ساختمان و شیب بندی است. درضمن برای پر کردن چاه های فاضلاب و حفره‌های تونل هم می‌توان از این بتن سبک استفاده کرد.

 

با توجه به ویژگی‌های خاص فوم بتن،‌ کاربردهای مختلف آن بر حسب وزن مخصوص و مقاومت فشاری آن تفکیک می‌شود:

 

 

کفسازی طبقات

کفسازی طبقات از مهم‌ترین و وسیع‌ترین کاربردهای فوم بتن است. با جایگزین‌ کردن فوم بتن به جای پوکه ریزی، کف بنا نزدیک یه 50درصد سبک‌سازی می‌شود و سه‌برابر عایق بندی حرارتی و صوتی در کف طبقات صورت می‌پذیرد. چون فوم بتن وزن سبک و سرعت بالای اجرا دارد، می‌توان کف همۀ طبقات ساختمان را بعد از اتمام کار‌های تأسیساتی با آن پوشاند و کفی یکدست و تراز بدست آورد. در کف سازی بتن با وزن مخصوص 300 کیلوگرم توصیه می شود.


 فوم بتن - کف سازی طبقات - فوم بتن سبک سازان آذربایجان


شیب‌بندی پشت بام

‌به دلیل مقاومت زیاد، ‌نفوذناپذیری حرارتی و رطوبتی و نیز سبک بودن فوم بتن، بهترین روش برای شیب بندی پشت بام استفاده از این محصول است. می‌توان بعد از اجرای فوم بتن در پشت‌بام، مستقیم و بی هیچ‌گونه عملیات اضافی روی آن را عایق‌بندی یا ایزوگام کرد. برای شیب بندی پست بام فوم بتن با وزن مخصوص 350 تا 400 توصیه می شود.

‌درضمن، اجرای فوم بتن زیر سقف‌های شیروانی، می‌تواند کاهش 50 درصدی انتقال حرارت و صوت از طریق سقف را سبب شود.

 

فوم بتن - شیب بندی - بتن سبک گازی


بلوک‌های سبک غیر‌باربر

از کاربردهای دیگر فوم بتن، ‌تولید بلوک‌های سبک توپر CLC است. با تولید بلوک های فوم بتن به ابعاد دلخواه (که به‌وسیلۀ قالب‌های مخصوص، امکان‌پذیر می‌شود) می‌توان همۀ کار دیوار چینی قسمت‌های جداکنندۀ ساختمان را با استفاده از ملات یا چسب بتن انجام داد.

‌با کاربرد این نوع بلوک های بتن سبک، ‌از سنگین شدن ساختمان جلوگیری می‌شود، کارهای حمل و نصب، بسیار سریع پیش می‌رود و دستمزد کمتری صرف می‌شود. تولید بلوک‌های سبک، در محل پروژه، به‌طور قابل توجهی از هزینه‌های بارگیری و حمل بلوک و حذف ضایعات مربوط به حمل و نقل می‌کاهد. با این روش، می‌شود پس از اجرای دیوار، ‌مستقیم روی آن را گچ کرد. این بلوک‌ها وزن مخصوصی بین 650 تا ۱۱۰۰ کیلو گرم در مترمکعب دارند.


فوم بتن - بتن سبک گازی - بلوک بتن سبک گازی (فوم بتن) - فوم بتن سبک سازان آذربایجان


دیوارهای یکپارچه

از فوم بتن می‌توان با سیستم قالب‌بندی مدولار، خانه‌ها و دیوارهای یکپارچه با سرعت فراوان و ارزان تولید کرد. برای ساخت دیوارهای سردخانه‌ها، گرم‌خانه‌ها و سالن‌های ضد صدا، می‌شود در محل پروژه، با قالب‌بندی، فوم بتن را به‌طور یکپارچه عمودی ریخت، و یا به‌وسیلۀ قالب‌های مخصوص، دیوارهای پیش‌ساختۀ پنلی تولید کرد. به‌دلیل عایق بودن این نوع بتن، برای عایق‌بندی سردخانه‌ها، گرم‌خانه‌ها، پوشش لوله‌های حرارتی و برودتی و... کاربرد ویژه‌ای دارد. درضمن به دلیل عایق صدا بودن بتن سبک، از آن برای ساخت موتورخانه‌ها و اتاق‌های آکوستیک استفادۀ گسترده‌ای می‌شود.


 دیوار یکپارچه فوم بتن - فوم بتن سبک سازان آذربایجان


پر کردن حفره‌های فاضلاب و تونل‌ها

فوم بتن چون روانی بالایی دارد، از آن برای پر کردن حفره ها و پایدارسازی آنها و بر روی انواع لوله‌ها، تونل‌ها، مخازن و نقاطی که به پرکنندۀ سبک به عنوان جایگزین خاک نیاز باشد، استفاده می گردد. همچنین در نقاطی که دسترسی به مصالح دانه بندی شده برای اینکار وجود نداشته باشد فوم بتن انتخاب مناسبی است و بسته به محل و کاربرد می تواند وزن خالصی بین 500 تا 1500 کیلوگرم داشته باشد.


پر کردن حفره ها، تونل ها و چاه ها با بتن سبک سلولی (فوم بتن) - sdc10\k[hi,adasdc10\k[hi,adasdc10\k[hi,ada 


زیرسازی راه‌ها

از فوم بتن به ‌عنوان مصالح بدون نشست برای پر کردن حفاری‌های انجام‌شده در خیابان‌ها و به جای مصالح دانه‌ای استفاده می‌شود. همین مزیت، عملکرد فوم بتن را در صورت استفاده در لایه‌های زیرین راه، به‌خصوص در مناطق غیر قابل دسترس به منابع مصالح دانه‌ای مناسب، تضمین می‌کند.



عایق صوتی و حرارتی

از فوم بتن به عنوان عایق صوتی مناسب (فوم بتن بخاطر داشتن تخلخل و حباب های هوا درون خود تبدیل به یک عایق صوتی عالی شده.) در ساختمانها و کارخانه ها استتفاده کرد. با پر کردن فوم بتن در فاصله بین دیوارهای دو جداره می توان مشکل عبور صدا را در این دیوارها حل کرد. به همین دلیل از آن برای ساخت موتورخانه‌ها و اتاق‌های آکوستیک استفادۀ گسترده‌ای می‌شود.

علاوه بر این، فوم بتن یک عایق حرارتی عالی در مقابل گرما و سرما می باشد. بعنوان نمونه دیواری یه ضخامت 10 سانتی متر از جنس فوم بتن، بمدت 8 ساعت در مقابل دمای 1200درجه سانتی گراد مقاومت می کند. با توجه به مقاومت زیاد این بتن در مقابل آتش‌سوزی می‌توان از آن به‌عنوان مصالح نسوز نیز استفاده کرد. این نوع بتن در عایق‌بندی سردخانه‌ها، گرم‌خانه‌ها، موتورخانه ها، پوشش لوله‌های حرارتی و برودتی و... کاربرد ویژه‌ای دارد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.